Stal jag en häst inatt?

Eller har jag på annat sätt förskingrat en stor krabat på fyra ben? Isåfall ska jag lämna tillbaka den.

?

Jag fick helt enkelt ett samtal idag där en man med knagglig svenska undrade om jag hade hästar för han hade minsann lämnat en häst till nån som hette som jag och han hade inte fått några pengar. Nu svarade hon tydligen inte så han skulle ringa polisen. Redan där borde det ha ringt en klocka, JAG svarade ju...

?

Jag blir helt bestört. Rannsakar mig själv under några sekunder men har inget minne av att jag omärkt stoppat en häst i bakfickan och sen visslandes gått därifrån. Fick jag med mig nån under skosulan när jag var i stallet i torsdags måntro...?
?

'Hittapongktesse' har inte heller mitt nummer så jag undrar hur den här snubben fått tag på mitt...hundraartonhundraarton? Har aldrig mål i munnen när det gäller, efteråt kom jag på hundratals oviktiga frågor till den här snubben.

?

Nummerpresentatören fyllde inte heller nån uppgift, det var naturligtvis dolt nummer. Och jag tänkte inte på att fråga vem han var eller om det verkligen var mitt namn han fått. Det finns ju bara en i det här solsystemet som heter som jag.

?

Jag får skapa ett kartotek och arkivera frågorna som jag trorligtvis aldrig får svar på. Och lika bra är väl det, anonyma telefonsamtal är lite hårresande tycker jag. Och att jag skulle vara hästtjuv. Iiihhhh-hihi...frust....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback