Det ska böjas i tid...

Ohuiiiii.....! Nu åker min lill-stora flicka iväg på bio med sin nye Pojkvän F *PvF*.
Han och hans mamma kommer och hämtar F och nu ska de få se "Lassie" tillsammans. Med sig har hon 60:- i jackfickan till att bjuda på popcorn. Lite mascara på ögonen och rouge på kinderna. Flätor med lila pärlor i. Lila tröja och jeans. Strålar med ögonen och är jääättesöt.

Hm.....! Jag undrar om jag har gjort rätt. Har jag schåsat upp det hela? Skulle hon få ha samma tröja som hon haft de senaste tre dagarna i skolan som hon ville istället? Och ett hästband i håret? Lade jag mig i för mycket? Hoppas inte det, hon var verkligen jättesöt och såg så glad och godmodig ut. Jag vill bara att hon ska känna sig stolt och fin.

Ehh.....! "Har ni bråttom iväg efteråt" frågar mamman. PvF vill nämligen att hon skulle följa med honom hem om hon vågar. Hon ler generat och säger att hon inte vet om hon vågar. "Du har nummret om du vill att jag ska hämta dig" säger jag innan de hoppade in i mammans bil och far iväg.

Ahhhh....! Denna gång har hon hittat en pojkvän som är supergullig, omtänksam och finurlig - till skillnad från den slappa och nånchalanta som hon hade innan.

Ohuiiiii! Min lill-stora flicka håller på att bli tjej - iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback